Wizytówkę Google czy inaczej Profil Firmy w Google można uznać jako kluczowy element widoczności w sieci, dla firm świadczących usługi lokalnie. Nic w tym dziwnego bo zgodnie z przeprowadzonymi badaniami aż 97% osób szuka lokalnych przedsiębiorstw za pomocą Google i Google Maps. Dlatego warto zadbać o to aby nasza wizytówka dotarła do jak największej liczby odbiorców. Można to osiągnąć prowadząc skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google.
Czy mam wpływ na pozycjonowanie wizytówki w Goolge?
Nie oszukujmy się większość, użytkowników Internetu przegląda klika pierwszych wyników aby wybrać dla siebie fizjoterapeutę czy kosmetyczkę. Więc jeśli jesteś w szarym końcu tych wyników to mało prawdopodobne, że ktoś Cię znajdzie. I może teraz myślisz sobie „Wszystko fajnie tylko czy ja jeszcze mogę coś z tym zrobić, przecież mam pełne i dokładne informacje w profilu biznesowym” albo „Przecież pozycja jest zależna od tego jak daleko od mojego lokalu jest użytkownik” … Tak, lokalizacja ma znaczenie ale google nie tylko bierze ten czynnik pod uwagę. Google, przede wszystkim chce dostarczyć użytkownikom najbardziej dopasowany wynik dla ich wyszukiwań dlatego oprócz lokalizacji ważna jest zawartość wizytówki. Niektóre Profile Firmowe niemal w całym Twoim mieście pojawiają się na pierwszym miejscu. Dlaczego? Bo te wizytówki zostały zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google.
Jak samodzielnie pozycjonować wizytówkę w Google Maps
W internecie można znaleźć sporo wskazówek jak skutecznie pozycjonować wizytówki Google w Google Maps, ale właśnie są to tylko wskazówki, które rodzą kolejne pytania - przykładowo:
- Pozyskaj pozytywne opinie w wizytówce Google od swoich dotychczasowych klientów (ok, ale ile tych opinii potrzebuję?)
- dodaj opis firmy (mam dodany opis firmy ale wciąż jestem bardzo nisko w wyszukiwarce, dlaczego?)
- ustaw właściwą kategorię główną (Ale jaka jest właściwa kategoria główna, która pozwoli pozycjonować wizytówkę firmy?)
- dodaj zdjęcia (mam zdjęcia ale nie widzę, żeby to miało jakiś wpływ na pozycję, więc ile tych zdjęć potrzebuję?)
Cóż aby znaleźć odpowiedzi na te pytania najpierw trzeba zrobić dosłownie jedną rzecz – dokładną analizę swojej pozycji i pozycji konkurencji. Dopiero później możesz zacząć wprowadzać jakiekolwiek zmiany mające na celu optymalizację Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania.
W tym artykule dowiesz się na czym polega pozycjonowanie wizytówki i jak skutecznie zoptymalizować wizytówkę Google w Google Maps.
Poniżej lista kroków, które składają się na na cały proces pozycjonowania wizytówki Ggoogle:
- Analiza słów kluczowych
- Analiza aktualnej widoczność swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania oraz widoczności konkurencji
- Optymalizacja Wizytówki Google ( Profil Firmy w Google)
- Monitoring efektów swoich działań.
A więc nie przedłużając – do dzieła.
Analiza słów kluczowych
Czym są słowa kluczowe? Cóż najprościej mówiąc są to frazy, które wpisują potencjalni klienci by wyszukać listę firm zajmujących się tym czego Ci klienci potrzebują. Powiedzmy, że prowadzisz salon masażu. Jak myślisz jak ludzie będą szukać w internecie Twojego i innych salonów masażu? Wejdź „w buty” swojego potencjalnego klienta i zastanów się co byś wpisał? To będzie jedno z najważniejszych słów kluczowych dla Twojego biznesu. Zastanów się na jakie słowa jesteś wyszukiwany i na jakie słowa Twoja konkurencja się pojawia w wynikach. Zrób sobie listę tych słów to będzie Twój pierwszy krok do prawidłowego pozycjonowania swojej wizytówki Google w Google Maps.
Analiza aktualnej widoczność swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania oraz widoczności konkurencji
Jeśli masz już wybrane słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swoją wizytówkę Google, to teraz sprawdź, jak widoczna (dla Twoich potencjalnych klientów) jest Twoja wizytówka Google w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Zweryfikuj również kim jest Twoja konkurencja i ile firm musisz pokonać.
Możesz to sprawdzić ręcznie, wchodząc na stronę Google i wpisując w wyszukiwarkę po kolei słowa kluczowe, a następnie przechodząc do widoku lokalnych firm i szukać swojej firmy. Lub możesz zamówić u mnie bezpłatny raport widoczności.
Weryfikując konkurentów, zwróć uwagę na to jak wyglądają ich wizytówki. Co się pojawia w opisach tych firm, jakie elementy są zaprezentowane oraz jaką nazwę posiadają.
Optymalizacja Wizytówki Google ( Profil Firmy w Google)
Na czym tak naprawdę polega optymalizacja wizytówki? Aby Twoja wizytówka była jak najlepiej dopasowana do tego czego szukają Twoi klienci. Google chętniej pokaże wyżej w wynikach zadbaną, systematycznie aktualizowaną i zgodną z zapytaniem użytkownika wizytówkę, niż wizytówkę dokładnie o takim samym profilu działalności ale, która nie spełnia tych kryteriów. Dlatego warto zadbać o to, aby wybrane słowa kluczowe pojawiły się możliwie jak najczęściej w Twojej wizytówce.
Przede wszystkim zadbaj o te 3 miejsca, które są widoczne od razu dla odbiorcy tzn:
Nazwa firmy
Tytuł jest jednym z najbardziej decydujących czynników rankingowych, więc jeśli dobrze go zoptymalizujesz, możesz znacznie zwiększyć widoczność swojej firmy w Google. Dodatkowo tytuł, klienci widzą jako pierwszy w wynikach wyszukiwania Google, więc dobry tytuł może również zwiększyć liczbę kliknięć na profil Twojej firmy. Pamiętaj jednak, żeby nie przerysować profilu w drugą stronę i żeby tytuł nie zawierał samych słów kluczowych. Google walczy z takimi przerysowanymi wizytówkami blokując je.
Opis
Opis to również element, który użytkownicy od razu widzą gdy trafią na profil Twojej firmy więc warto wykorzystać na maksa dostępną ilość znaków i opisać czym dokładnie się zajmujesz używając przy tym jak największej ilości wybranych wcześniej słów kluczowych. Zbadaj jakie informacje posiada w opisie konkurencja i przygotuj swój unikalny opis. Pole Opis często jest pozostawione jako puste lub zawiera dosłownie jedno zdanie. Moim zdaniem to jest marnowanie dużego potencjału wizytówki. Wykorzystaj to pole najlepiej jak możesz.
Kategoria
Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google to nie tylko odpowiedni tytuł, ale również odpowiednia kategoria główna. Jest równie ważnym czynnikiem rankingowym co tytuł i wpływa równie mocno na pozycjonowanie firmy, co nazwa biznesu. Dobierz z dostępnych kategorii, odpowiednią dla Twojego biznesu, tak aby pasowała do profilu Twoich działań. Wcześniej zweryfikuj jaką kategorię główną ma konkurencja.
Pamiętaj, że oprócz kategorii głównej możesz wybrać również kategorie dodatkowe. Jeśli do Twojego biznesu pasuje wiele kategorii to nie wahaj się je dodać. To kolejne punkty w rankingu do wyższej pozycji.
Monitoring efektów pozycjonowania.
Nie bagatelizuj tego kroku. Monitoring i weryfikacja jest równie ważna jak samo wprowadzenie zmian. Bo dzięki okresowej weryfikacji swojej wizytówki masz możliwość sprawdzenia czy działania coś zmieniły. Czy może potrzebujesz jeszcze nad nią popracować. A przede wszystkim masz wgląd na to gdzie jesteś na tle swojej konkurencji. Zatem sprawdzaj przynajmniej raz w miesiącu pozycję swojej wizytówki.
Podsumowanie
Pamiętaj, że wskazane kroki to tylko część czynników jakie mają wpływ na pozycję Twojej firmy w wynikach Google. Równie istotna jest Twoja strona internetowa oraz inne miejsca, w których prezentujesz swoją firmę. Wskazane kroki to absolutne minimum, które należy zrobić aby poprawić swoja widoczność natomiast jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w tym temacie oraz kompleksowej analizy nie tylko wizytówki ale również strony www to zapraszam Cię do zapoznania się z moją ofertą pozycjonowanie wizytówki Google i do kontaktu.